Osteopati

Osteopatisk behandling tager udgangspunkt i årsagen frem for symptomerne – kun herved vil du opleve, at symptomerne forsvinder og forbliver væk.

Den første behandling vil bestå af en fyldestgørende samtale, hvor dine symptomer vil blive belyst samt en grundig gennemgang af kroppens forskellige systemer.
Herefter vil der være en grundig undersøgelse af hele din krop og de forskellige strukturer. På baggrund af samtale og undersøgelse er det mulig at kortlægge årsagen til dine symptomer.

Selve behandlingen vil bestå af manuelle teknikker som ledmanipulation, ledmobilisering, stræk/udspænding. Derudover bruges mobiliserende teknikker omkring bindevævet af organer samt kranielle teknikker.

Du vil som patient ofte opleve at behandlingen starter et helt andet sted, end der hvor du har dine symptomer. Dette skyldes netop at en osteopat ønsker at behandle årsagen frem for symptomerne.

Udover smerter i led og muskler, sportskader, ryg-/ bækkensmerter og hovedpine/ nakkesmerter, kan en osteopat også behandle mere komplicerede lidelser som fx migræne, svimmelhed, åndedrætsbesvær, halsbrand/ sure opstød, forstoppelse/ fordøjelsesproblemer.

Hos Rungsted Osteopati tilbyder vi desuden interne teknikker enten vaginalt eller rektalt til behandling af underlivsproblematikker eller gener omkring halebenet.

Har du et generelt spørgsmål til en behandling?
Så skriv via formularen og få svar indenfor 48 timer.

(Formularen er sikker i forhold til persondata)